Monday 9 August 2021

TAKZIAH SUIB, MOGA ALLAHYARHAMAH SARAH DICUCURI RAHMAT

 Salam takziah buat Shuib sekeluarga atas pemergian isterinya allahyarhamah Siti Sarah yang telah kembali kerahmatullah awal pagi tadi. Tentunya sejak awal pagi tadi hingga kini, penuh di media sosial dengan ucapan takziah dan cerita-cerita baik allahyarhamah sepanjang hayatnya dikongsi dan dipaparkan. Aku secara jujurnya bila scroll balik tengok IG diorang memang sayu lah rasa. Nak menitis air mata pun ye. 

Tengok wajah shuib aku seolah dapat rasakan apa perasaan dia menghadapi ujian besar ini. Pada aku, walaupun aku tidaklah mengikuti sangat diorg secara dekat, tapi aku tahu yang diorang ni memang keluarga bahagia. Sweet couple. So, bila Sarah pergi, Allahuakhbar.. 

Bila tengok short video terakhir siti sarah berpelukan dengan anak-anak dia sebelum di bawa ke hospital, serious sedih dan sayu..

Moga Allah ganjarkan syurga firdaus pada Allahyarhamah Siti Sarah dan dicucuri rahmat. Pada bro Shuib, moga tabah hadapi ujian ini dan kekuatan insya Allah. Melihat kasih sayang yang ditunjukkan keluarga ini di media sosial mereka, semakin aku rasa nak buat yang terbaik pada isteri dan anak aku. Moga Allah angkat segera wabak covid-19 ini dari muka bumi ini secepat mungkin, insya Allah...Amin.

4 comments:

  1. Setuju penulisan saudara, beliau berdua banyak berkongsi kisah famili, memang sweet couple yang jarang kontroversi.

    Saya membesar dengan suara sarah, saya sebaya dengan arwah. Alfatihah disedekahkan untuknya, takziah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..penuh dengan kasih sayang family diorg..

      Delete