Saturday 23 June 2012

Sukan Dwi Tahunan : Latihan Ping Pong

Kurang lebih 2 minggu saja lagi untuk kontingen LPP Perlis berangkat ke UKM, Bangi bagi mengikuti temasya sukan dwi tahunan yang diadakan setiap 2 tahun/kali. Pelbagai acara sukan yang dipertandingkan. Dasarnya, selain dari tumpuan sukan, ianya lebih kepada mengeratkan tali silatulrahim  sesama warga kerja seluruh negara.

Saya juga menyertai salah satu acara sukan yang dpertandingkan. penyertaan dalam acara sukan ping pong bersama-sama kawan-kawan lain yang sememangnya 'pakar' dalam sukan ini. Pertama kali bermain agak kekok dan susah jugak nak control bola ping pong nih. Tapi hampir setiap hari berlatih, lama-kelamaan, teknik yang betul dan pengasahan kemahiran sedang digilap. hehe.. semua ni pun hasil bantuan dan tunjuk ajar kawan-kawan lain jugak. Thanks ya!

Sebelum nih beli bed ping pong yang biasa saja. Padahal xtau pun rupanya bed ping pong pon ada banyak jenis jugak. Jadi semalam, ambik keputusan pegi dengan member ke kedai sukan then pilihkan yang taklah terlalu mahal, tapi baik sikit dari sebelum nih punya. Jenama THIBAR. hehe.. so, okla kot. Harapnya, kontingen kami boleh menanglah.. insya allah. Tapi kan, sebenarnya permainan ping pong nih bagus jugak. Boleh keluarkan peluh dan menjadikan kita aktif. Sebelum nih saya agak kurang bersukan dan kurang mengeluarkan peluh. Dengan adanya aktiviti setiap petang macam nih, alhamdulillah ianya membantu untuk menyihatkan badan jugak. Taklah asyik menambahkan lemak-lemak dibadan saja dengan tanpa bersukan. hehe.. Doakan kejayaan saya yea! lepas sukan nih pun, diharapkan saya akan meneruskan bermain pada waktu petang untuk menyihatkan badan,insya allah. Pada rakan-rakan pembaca blog ni, pilihlah satu aktiviti sukan sebagai salah satu cara untuk menyihatkan badan anda! ;p

No comments:

Post a Comment