Wednesday 20 June 2012

Selamat Bersara En. Hamid,

Alhamdulillah, maha suci  Allah yang menciptakan langit dan bumi dan tuhan sekalian alam. Diharapkan anda wahai pembaca yang sudi meluangkan masa di blog ini sihat belaka hendaknya yea!

Disini saya ingin menulis berkaitan dengan salah seorang staff di pejabat saya - En. Abdul Hamid yang bakal bersara pada 01 Julai 2012 ini. Kurang lebih hanya seminggu saja lagi untuk beliau berada di pejabat sebelum melangkah masuk ke alam persaraan. Selama lebih 37 tahun berkhidmat di organisasi salah sebuah agensi kerajaan akhirnya beliau mengambil keputusan untuk bersara pilihan iaitu pada ketika umurnya 55 tahun.

Bagi meraikan staff yang banyak berjasa ini, saya dan rakan-rakan junior yang lain mahu meraikan beliau dalam satu majlis yang dirancang esok, khas untuk mengenang jasa beliau sepanjang di sini dan dalam perkhidmatan. Tak ada apa yang boleh kami, selaku junior2 nak raikan dan hargai melainkan kami tunjukkan rasa kasih sayang serta perhargaan kami ini pada keesokkan hari nya. Kami harap semoga En. Hamid akan lebih bahagia dan semoga menjalani kehidupan selaku orang yang telah bersara dengan sihat selalu hendaknya.

Bagi kami, selaku junior jika mahu dibandingkan dengan pengalaman yang ditimba oleh En. Hamid, tak terbanding rasanya jauh lagi jika nak diambil dari sudut melaksanakan tugas dan tanggungjawab harian. Dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat En Hamid atas bakti dan curahan tenaga dan idea disepanjang tugas beliau di sini dan pohon kemaafan jika terdapat salah dan silap disepanjang beliau menjalankan tugas bersama saya. Buat En. Hamid, selamat bersara dan selamat maju jaya! Kami berdoa En. Hamid sentiasa sihat sentiasa,

*satu lagi permata yang sukar dicari ganti seperti beliau buat masa kini dan sukar sekali untuk mengukir semangat bekerja bersungguh-sungguh seperti yang ditunjukkan beliau.,

No comments:

Post a Comment