Saturday 9 June 2012

Pelikla,,

Assalamualaikum dan diharapkan kepada pembaca yang sudi membaca di blog ini akan sentiasa dirahmati illahi hendaknya.

Kali ini saya ingin menulis entri yang pendek saja iaitu mengenai rasa pelik saya bila melihat ada sesetengah kita yang sibuk nak update pasal anak dia. Ya mungkin saya tidak begitu ambil kisah sangat jika yang peng'update' itu adalah dikalangan kaum hawa, tapi bila ianya melibatkan kaum adam, saya mula rasa pelik dan bila terlalu banyak sangat di 'update' pasal anak, mulalah saya naik menyampah!

Saya mungkin bersetuju dengan pandangan yang mengatakan bahawa mungkin si ayah ingin berkongsi kegembiraan dengan semua. Tapi kalau setiap perbuatan atau apa saja mengenai anak anda nak di tuliskan, dan siap dialog dengan anak pulak???????cakar muka lah, menangis lah,nak g shopping lah, dah mula sombong ngan ayah dia lah, haish...jangan excited lebih sangat, bersederhanalah dalam banyak keadaan.. mungkin juga ada yang berpandangan bahawa itu adalah blog dia, maka biarlah dia nak update pasal apa sekali pun. Ya, saya juga bersetuju dengan itu, tapi apakah juga dengan itu kita juga tidak punya hak untuk melontarkan pandangan dan kritikan kita?

Apakah anda bersetuju jika hampir semua perkara, tingkahlaku anak diceritakan di sini atau cukuplah sekadarnya?


No comments:

Post a Comment