Thursday, 12 April 2012

Saat Sibuk & Kritikal

Assalamualaikum wbt buat anda di luar sana yang sudi menjenggah ke blog ini dan membaca entri ini. Mudah-mudahan anda sentiasa berada dalam kandungan rahmatNYA, insya Allah.

Dikesempatan waktu yang seketika cuma., saya ingin berkongsi bersama anda mengenai waktu-waktu genting dan kritikal kini yang terpaksa dilalui oleh saya sebagai seorang pelajar dan juga pekerja. Masa semakin suntuk. Waktu untuk menghantar assignment-assignment yang berlonggok sudah semakin hampir ke tarikh penamatnya. Dalam waktu yang sama tambahan assignment juga membuatkan keadaan bertambah kelam-kabut. Tambahan pula, tugas harian juga semakin mencabar. Banyak perkara-perkara penting perlu dilaksanakan dalam masa terdekat membuatkan saya tak menang tangan untuk melaksanakannya.

Bagi bidang tugas kerja pula, masa untuk pejabat ini menguruskan aktiviti mesyuarat agung tahunan telah hampir tiba dengan jadual cadangan adalah pada 26 April 2012. Sehubungan itu, banyaklah perkara-perkara yang perlu dilaksanakan dan diselesaikan bagi persiapan untuk menghadapi mesyuarat agung. Apatah lagi mesyuarat kali ini adalah merupakan tahun pemilihan. Sudah tentu para perwakilan dan calon-calon bertanding akan mempamerkan kebolehan dan kesungguhan masing-masing untuk memenangi hati perwakilan. Selain itu, dari aspek pembangunan projek-projek ekonomi pula, susunan strategi dan kritis terhadap bidang-bidang tumpuan yang boleh menjana pendapatan kepada pejabat ini perlu disusun sebaiknya dalam memastikan sasaran yang disasarkan akan tercapai sepertimana yang dihasratkan. Dalam pada itu, sudah tentu masalah-masalah dan halangan pasti wujud ketika mana sesuatu perkara baik hendak dilakukan. Perkara ini bolehlah saya simpulkan sebagai lumrah kehidupan yang mana akan ada halangan dan kritikan serta tentangan jika sesuatu perkara yang hendak dibangunkan itu bermanfaat. Walau bagaimanapun, saya akan menghadapinya dengan tenang dan sentiasa memohon kekuatan daripada Allah s.w.t dalam setiap doa saya agar kekuatan itu dipinjamkan kepada saya bagi meneruskan usaha murni ini dan mudah-mudahan ianya diberkati hendaknya.

Sepanjang tempoh setahun menggemudi bahtera pentadbiran ini, banyak perkara yang saya pelajari dan saya cukup yakin bahawa semua ini didatangkan dengan hikmah disebalik kejadian. Saya bermohon kehadrat Illahi agar janganlah diuji saya akan sesuatu yang saya sendiri tidak mampu menanggungnya. Semoga dengan harapan dan doa yang ikhlas dari anda dan juga usaha yang gigih berterusan untuk memartabatkan perjuangan ini dan apa yang penting, ianya disukai oleh Allah swt dan mengahrapkan rahmatNYA sentiasa ada bersama saya, insya Allah.

2 comments: