Monday 9 April 2012

08 April : Birthday Saya

Alhamdulillah... setinggi kalimah dipanjatkan kesyukuran kehadrat Illahi atas nikmatnya dapat saya menikmati hidup ini hingga ke usia sekarang. Tarikh 08 April setiap tahun sangat bermakna buat saya. Lebih-lebih lagi ianya merupakan ulang tahun kelahiran saya. Syukur ini dipanjangkan kepada Allah kerana tiada nikmat yang tinggi melainkan nikmat islam buat saya. Alhamdulillah hingga kini saya masih seorang muslim. Mudah-mudahan nikmat ini kekallah hingga ke akhir hayat saya.

Saudara,
Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan bebanyak terima kasih buat kawan-kawan dan semua yang sudi mengucapkan "happy birthday" buat saya semalam dan hari ini. Kiriman ucapan dan mendoakan saya juga banyak diterima melalui pelbagai medium. Sama ada melalui FB, sms,telefon, kiriman kad ucapan, dan sebagainya. Terima kasih buat semua.

Sebenarnya, saya menyambutnya ketika saya berada di Kuala Lumpur semalam. Sambutan tepat pada pukul 0001 tarikh 08 april disambut dengan kawan saya yang juga kebetulan tarikh lahirnya adalah juga pada 08 April. Kami saling mengucapkan selamat menyambut ulang tahun kelahiran masing-masing dan sebagai tanda penghargaan dan meraikan, kami makan makanan jawa "Pecal Lele" di kg. pandan, Kuala Lumpur. Sapa pernah makan makanan ini? ;p

Sambutan Birthday saya kali ini tentunya bermakna apabila saya menerima sesuatu daripada si dia. .. Seutas jam tangan! yey,, i like..Terima kasih atas hadiah yang dikirimkan.

Namun, dalam keceriaan dan kegembiraan menyambut ulang tahun kelahiran, hati ini menjadi sebak dan sedih apabila menerima satu kiriman SMS daripada ibu tersayang,. Mak beritahu yang dia sebenarnya nak buatkan suprise tuk saya dengan menyiapkan kek hari jadi saya yang menjangkakan saya akan pulang ke kampung. Tapi, ketika  itu saya di kuala lumpur untuk urusan penting. Aduhh,, sangat sedih,, apa pun, buat mak.......... minggu nih, saya akan pulang jumpa mak - insan yang paling saya sayang di dunia ni.....akan saya jumpa mak dan nanti kita makan kek ye mak... Terima kasih buat mak yang melahirkan saya dan membesar serta mendidik saya sehingga sebagai mana sekarang nih mak... Ya Allah ya Tuhan ku, kau panjanglah usia ibu ku, dan sihatkanlah kesihatannya ya Allah.. dan sesungguhnya kasihku padanya amat dalam dan janganlah kau jadikan antara kami sedikit kedukaan. Sesungguhnya, kami adalah insan yang lemah, janganlah kau uji kami dengan ujian yang tidak mungkin tertanggung kepada kami ya Allah...Amin, ya rabbalalamin...

No comments:

Post a Comment