Monday 19 August 2013

Kemalangan Lagi...Duit Oh Duit

Seperti yang selalu disebutkan 'Malang tak berbau'. Dulu aku agak kurang beri tumpuan dan memperdalam penghayatan kepada perpatah melayu lama ini. Namun, bila pada jumaat lalu, satu insiden yang buatkan duit aku melayang bilamana, persona aku mencium bontot kembara, maka ini petanda yang menunjukkan bahawa malang memang tak berbau.

Makanya, hari ini aku telah pergi ke bengkel kereta dan bincang mengenai berapakah kos yang diperlukan untuk repair semula kereta  ni. Anggaran sebanyak RM 1,500. Aduhhh,,, pening kepala aku nak cari duit repair. sakit2. Mana lah baru saja lepas menyambut aidilfitri, dan persediaan untuk masuk semester baru pada bulan september nih pun perlu RM 2k jugak bagi membolehkan pendaftaran semester baru dan subjek dilakukan buat para penuntut UPM seperti aku. huhu.

Selain tu jugak, duit memang banyak untuk dipakai pada masa akan datang. Seperti yang sahabat aku tulis di blognya mengenai majlis perkahwinan rakan kami masa sekolah rendah dulu. Demikian juga aku yang sedang dalam perancangan untuk membina masjid. Insya Allah. Tapi bila banyak sangat keperluan yang mendesak seperti penggunaan kewangan dalam masa terdekat ni,, memang perit betul. Tapi aku anggap ini semua dugaan dan ujian dari Tuhan. Mudah-mudahan ini semua akan ada hikmah disebaliknya.

No comments:

Post a Comment