Tuesday 8 March 2011

Merancang untuk bercuti

Telah 8 hari kita telah memasuki bulan mac. Ini bermakna telah masuk bulan ke 3 dalam tahun 2011. Ianya juga menunjukkan selama itulah aku masih belum mengambil sebarang cuti rehat kecuali cuti-cuti kelepasan am dan juga cuti umum sebelum ini.

Ketika mula menaip di entri terbaru ini, keinginan untuk mengambil cuti rehat memang sangat-sangat dirasakan. Tapi, memandangkan kerja dan tugasan seharian yang semakin hari semakin menuntut akan keperluan untuk berada di pejabat, maka hasrat untuk bercuti perlu ditangguhkan.

Walaubagaimanapun, hasrat berkenaan bukanlah bermakna yang aku xakan cuti langsung. hihi.. Tapi masih berkira-kira untuk memilih tarikh yang sesuai untuk melegakan suasana dan juga diri daripada kesibukan tugasan harian di pejabat.

Bagi seseorang pekerja, bercuti adalah perlu dalam tempoh bekerja. Hal ini adalah bagi mewujudkan keselesaan dikalangan pekerja dalam memastikan kualiti kerja yang dipersembahkan adalah baik dan berprestasi tinggi.

Didepan ku ini, da terpampang borang cuti, aku rasa da nek sengal dah tangan ni dek kerana lama sangat duk memikir s/ada nak isi ke x, tapi ku akan isi jugak! xkira!haha..;P harap2 bos approve!

No comments:

Post a Comment