Tuesday 4 January 2011

Tukar lagi???? Saya yang menurut perintah bos..

Sepertimana biasa, aku datang ke ofis untuk menjalankan hari-hari di awal-awal tahun ini dengan penuh semangat dan juga fokus.  tup,tup, jam 8.30 pagi terima panggilan untuk datang berjumpa pengarah!!

Sebaik saja berjumpa pengarah, bos maklumkan yang aku akan ke tempat baru sempena rombakan kali ni. Ini bermakna, aku perlu bertukar lagi dan perlu menyesuaikan suasana ditempat baru pulak. Aduiiyyaaaiii,, seingat aku, kotak yang berisi barang-barang aku waktu awal tahun lepas pon belum selesai lagi aku keluarkan semuanya di sini, da kena tukat tempat lain pulak..hurmmm, apa bole buat. 


Walaubagaimanapun, pada aku, aku akan amik isu pertukaran ni dari sudut yang positif. Dan selaku pekerja, "saya yang menurut perintah"..


Apapun, sekrang ni, aku kena siapkan nota serahan tugas untuk pengganti aku yang bakal ganti aku tuh tuk sambung tugas-tugas yang belum selesai sepanjang aku kat sini.


Aku sentiasa berdoa pd tuhan agar memberiku kekuatan dan juga panduan untuk aku bertugas di tempat baru nanti..semoga, dengan kekuatan ini, aku bole dapat "feel" tuk bekerja di tempat baru dengan jayanya! dan yang penting,, kerja mesti mau enjoy!!!



No comments:

Post a Comment